AKTYWNA MAMA

Ćwiczenia dedykowane dla kobiet w ciąży od II trymestru!

Ćwiczenia w ciąży są wskazane przez cały okres jej trwania, o ile kobieta nie jest w ciąży zagrożonej. Aktywność  musi być dostosowana do możliwości fizycznych kobiety. Przyszłe mamy mogą wybierać wszystkie te dyscypliny fizyczne, podczas których nie odczuwają zbyt dużego zmęczenia i nie towarzyszy im kołatanie serca. Systematyczne ćwiczenia wzmacniające wpływają nie tylko na poprawę wytrzymałości fizycznej kobiety, zapobiegają obrzękom i zwiększają zakres ruchomości kręgosłupa, lecz także ułatwiają poród.

Co możesz zyskać wykonując systematyczne ćwiczenia podczas ciąży:

  • ograniczenie bólu kręgosłupa,
  • poprawę przepływu krwi,
  • lepszą przemianę materii, a co za tym idzie kontrolę przyrostu masy ciała,
  • mniejsze zmęczenie psychiczne i fizyczne,
  • obniżenie ryzyka wystąpienia depresji,
  • wzmocnienie mięśni krocza,
  • przygotowanie ciała do porodu, a co za tym idzie łatwiejszy poród,
  • szybki powrót do formy sprzed ciąży.

PAMIĘTAJ: rodzaj ćwiczeń, ich intensywność oraz okres wykonywania skonsultuj z lekarzem prowadzącym ciążę!